Podmienky a pravidlá
VAFO PRAHA, s.r.o., so sídlom K Brůdku 94, 252 19 Chrášťany, IČO: 614 99 587, zapísaná v obchodnom registri vedenom Mestským súdom v Prahe, oddiel C, vložka 30564, na predaj tovaru prostredníctvom internetového obchodu umiestneného na adrese www.carnilove.sk
1. Úvodné ustanovenia
- Tieto obchodné podmienky (ďalej len "obchodné podmienky") spoločnosti VAFO PRAHA, s.r.o., so sídlom K Brůdku 94, 252 19 Chrášťany, IČO: 614 99 587, zapísanej v obchodnom registri vedenom Mestským súdom v Prahe, oddiel C, vložka 30564 (ďalej len"predávajúci"), upravujú v súlade s ustanovením § 1751 ods. 1 zákona č. 89/2012 Z. z, občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov (ďalej len"občiansky zákonník"), vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len"kúpna zmluva") uzatvorenej medzi predávajúcim a inou fyzickou alebo právnickou osobou (ďalej len"kupujúci") prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho. Internetový obchod je predávajúcim prevádzkovaný na internetovej stránke umiestnenej na internetovej adrese www.carnilove.sk (ďalej len"webová stránka"), a to prostredníctvom rozhrania webovej stránky (ďalej len"webové rozhranie obchodu").
- V prípadoch, kedy osoba, ktorá má v úmysle nakúpiť tovar od Predávajúceho, je právnickou osobou alebo fyzickou osobou, ktorá pri objednávaní tovaru koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci samostatného výkonu svojho povolania, sa niektoré vzťahy medzi Predávajúcim a takouto osobou riadia aj osobitnými ustanoveniami článku 13 týchto Obchodných podmienok.
- V kúpnej zmluve môžu byť dohodnuté ustanovenia odchyľujúce sa od týchto obchodných podmienok. Odchylné ustanovenia v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami obchodných podmienok.
- Ustanovenia obchodných podmienok tvoria neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva a obchodné podmienky sú vyhotovené v českom jazyku. Kúpnu zmluvu je možné uzavrieť v českom jazyku.
- Predávajúci môže meniť alebo dopĺňať znenie obchodných podmienok. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté počas platnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
2. Používateľský účet
- Na základe registrácie Kupujúceho vykonanej na Internetovej stránke môže Kupujúci pristupovať do svojho používateľského rozhrania. Zo svojho používateľského rozhrania môže Kupujúci objednávať tovar (ďalej len"používateľský účet"). Na aktiváciu používateľského účtu je potrebné vyplniť všetky povinné polia registračného formulára a potvrdiť textInformácie o spracovaní osobných údajov.
- Pri registrácii na webovej stránke a objednávaní tovaru je kupujúci povinný uviesť všetky údaje správne a pravdivo. Kupujúci je povinný aktualizovať údaje uvedené v užívateľskom účte vždy, keď dôjde k ich zmene. Údaje poskytnuté Kupujúcim v užívateľskom účte a pri objednávaní tovaru považuje Predávajúci za aktuálne a správne.
- Prístup do používateľského účtu je zabezpečený používateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť o údajoch potrebných na prístup do svojho používateľského účtu. Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci nenesie zodpovednosť za porušenie tejto povinnosti zo strany kupujúceho.
- Kupujúci nie je oprávnený umožniť tretím osobám používať používateľský účet.
- Predávajúci môže zrušiť používateľský účet, najmä ak:
- Kupujúci nepoužíval používateľský účet viac ako dva (2) roky;
- údaje, ktoré Kupujúci uviedol pri registrácii, sú úmyselne nesprávne alebo
- Kupujúci poruší svoje povinnosti vyplývajúce z Kúpnej zmluvy a týchto Obchodných podmienok.
- Kupujúci berie na vedomie, že používateľské konto nemusí byť dostupné nepretržite, najmä s ohľadom na nevyhnutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia Predávajúceho alebo nevyhnutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích strán.
3. Uzavretie kúpnej zmluvy
- 3.1. V prípade nákupu tovaru spôsobom na diaľku (najmä prostredníctvom webového rozhrania obchodu alebo na základe komunikácie prostredníctvom telefónu alebo e-mailu) dochádza k uzavretiu kúpnej zmluvy prijatím objednávky zo strany Predávajúceho, pričom za takéto prijatie sa považuje odoslanie tovaru Predávajúcim Kupujúcemu alebo výslovné prijatie návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy zo strany Predávajúceho prostredníctvom e-mailu alebo telefónu. V prípade, že Predávajúci neakceptuje príslušnú objednávku tovaru do 3 pracovných dní, Kupujúci už nie je objednávkou viazaný.
- Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza prevzatím tovaru kupujúcim.
- Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu s kupujúcim, najmä ak je kupujúcim osoba, ktorá v minulosti podstatným spôsobom porušila kúpnu zmluvu alebo tieto obchodné podmienky, alebo osoba, ktorá je v omeškaní s úhradou splatných záväzkov voči predávajúcemu. Internetový obchod krmivo-brit.cz doručuje objednávky len na území Českej republiky.
4. Objednávanie tovaru prostredníctvom webového rozhrania obchodu
- Kupujúci zadáva objednávky prostredníctvom svojho užívateľského účtu.
- Ak to webové rozhranie obchodu umožňuje, môže Kupujúci objednať tovar aj bez registrácie priamo z webového rozhrania obchodu. Pre uskutočnenie nákupu je potrebné vyplniť všetky povinné polia objednávkového formulára a potvrdiť súhlas s týmito obchodnými podmienkami a podmienkami spracúvania osobných údajov uvedenými v dokumente Informácie o spracúvaní osobných údajov pre každý jednotlivý nákup.
- Všetky prezentácie tovaru umiestnené vo webovom rozhraní obchodu majú informatívny charakter a predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu týkajúcu sa tohto tovaru. Ustanovenie § 1732 ods. 2 Občianskeho zákonníka sa nepoužije.
- Webové rozhranie obchodu obsahuje informácie o tovare vrátane cien jednotlivých tovarov a nákladov na vrátenie tovaru, ak ho vzhľadom na jeho povahu nemožno vrátiť bežnou poštovou cestou. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu ich zobrazenia na webovom rozhraní obchodu bez toho, aby boli dotknuté ustanovenia článku 4.5 týchto obchodných podmienok. Týmto ustanovením nie je obmedzená možnosť predávajúceho uzavrieť kúpnu zmluvu za individuálne dohodnutých podmienok.
- Predávajúci si vyhradzuje právo nedodať kupujúcemu objednaný tovar vo výnimočných prípadoch, najmä ak webové rozhranie obchodu omylom uviedlo zjavne chybné alebo neštandardné údaje, najmä o vybranom tovare, jeho cene alebo termíne dodania, alebo ak je tovar vypredaný a trvalo nedostupný u dodávateľa. V takýchto prípadoch sa predávajúci zaväzuje vrátiť kupujúcemu peňažnú čiastku zaplatenú na základe kúpnej zmluvy.
- Webové rozhranie obchodu obsahuje aj informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Pokiaľ nie je výslovne uvedené inak, informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené vo webovom rozhraní obchodu sa vzťahujú len na prípady, kedy je tovar dodávaný na území Českej republiky. Dodanie tovaru mimo tohto územia je možné len na základe individuálnej dohody medzi predávajúcim a kupujúcim.
- Na objednanie tovaru kupujúci vyplní objednávkový formulár vo webovom rozhraní obchodu. Objednávkový formulár obsahuje najmä informácie o:
- objednanom tovare (objednaný tovar Kupujúci "vloží" do elektronického nákupného košíka vo webovom rozhraní obchodu);
- spôsobe úhrady kúpnej ceny tovaru, údaje o požadovanom spôsobe doručenia objednaného tovaru;
- informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru a
- tieto obchodné podmienky a podmienky spracúvania osobných údajov uvedené v Informáciách o spracúvaní osobných údajov (ďalej spoločnelen "objednávka").
- Pred odoslaním Objednávky Predávajúcemu je Kupujúcemu umožnené skontrolovať a zmeniť údaje, ktoré Kupujúci uviedol v Objednávke, a to aj s ohľadom na možnosť Kupujúceho zistiť a opraviť chyby vyplývajúce z údajov uvedených v Objednávke. Kupujúci odošle objednávku Predávajúcemu kliknutím na tlačidlo "Dokončiť objednávku". Údaje uvedené v objednávke považuje Predávajúci za správne. Predávajúci potvrdí Kupujúcemu prijatie objednávky bezodkladne po jej prijatí e-mailom na e-mailovú adresu Kupujúceho uvedenú v užívateľskom účte alebo v objednávke (ďalej len"e-mailová adresa Kupujúceho"). Toto potvrdenie zo strany Predávajúceho nie je prijatím objednávky (súhlasom s uzatvorením kúpnej zmluvy).
- V závislosti od charakteru objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej ceny, predpokladané náklady na dopravu) je predávajúci vždy oprávnený požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky (napríklad písomne alebo telefonicky).
- Kupujúci má právo zrušiť objednávku (zmeniť a opraviť ju), t. j. odvolať svoj návrh na uzavretie kúpnej zmluvy, a to bez akýchkoľvek sankcií až do okamihu prijatia návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy v zmysle článku 3.1 Obchodných podmienok.
- Predávajúci je oprávnený objednávku, ktorá nie je vyhotovená v súlade s týmito Obchodnými podmienkami, so súhlasom Predávajúceho neprijať alebo ju vrátiť Kupujúcemu na doplnenie a poskytnúť mu na to primeranú lehotu. Uplynutie tejto lehoty má za následok, že objednávka kupujúceho sa považuje za nikdy nedoručenú.
- Aby sa predišlo pochybnostiam, kúpna zmluva sa neuzavrie, ak predávajúci objednávku kupujúceho neprijme alebo ju prijme s výhradou.
- Predávajúci si vyhradzuje právo na akékoľvek zmeny tovaru a cien v internetovom obchode. Ponuka tovaru zobrazená v internetovom obchode, vrátane tovaru vo výpredaji alebo v akcii, je platná len do vyčerpania zásob alebo do straty schopnosti Predávajúceho plniť, pričom počet výrobkov v akcii alebo platnosť ponuky musí byť vždy osobitne uvedená na internetovej stránke.
- Uzatvorením kúpnej zmluvy kupujúci (s registráciou alebo bez nej) súhlasí s týmito obchodnými podmienkami a vyhlasuje, že mal možnosť sa s týmito obchodnými podmienkami oboznámiť pred uzatvorením zmluvy. Tieto obchodné podmienky sú kupujúcemu kedykoľvek k dispozícii na adrese: https://carnilove.cz/obchodni-podminky/ a zároveň sú kupujúcemu zaslané ako príloha e-mailu súčasne s potvrdením o prijatí objednávky v zmysle článku 3.1 obchodných podmienok.
- Kupujúci súhlasí s použitím prostriedkov diaľkovej komunikácie pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady, ktoré Kupujúcemu vzniknú v súvislosti s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením Kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefonické hovory), znáša Kupujúci sám, pričom tieto náklady sa neodlišujú od základnej sadzby.
5. Cena tovaru a platobné podmienky
- Kupujúci môže uhradiť cenu tovaru a všetky náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy nasledovnými spôsobmi:
- bezhotovostne prostredníctvom platobného systému tretej strany alebo
- v hotovosti alebo kreditnou kartou pri dodaní tovaru na mieste určenom kupujúcim v objednávke.
- Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých súvisiacich poplatkov.
- Spolu s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu aj náklady spojené s balením a dodaním tovaru v dohodnutej výške. Ak nie je výslovne uvedené inak, kúpna cena zahŕňa aj náklady spojené s dodaním tovaru.
- Predávajúci nepožaduje od kupujúceho zálohu ani inú podobnú platbu. Týmto nie je dotknutý článok 5.1 Obchodných podmienok.
- V prípade platby v hotovosti alebo na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do piatich (5) dní od uzavretia kúpnej zmluvy. V prípade omeškania so zaplatením kúpnej ceny je predávajúci oprávnený odstúpiť od príslušnej kúpnej zmluvy.
- V prípade bezhotovostnej platby je povinnosť kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu splnená okamihom pripísania príslušnej sumy na účet predávajúceho.
- Ustanovenie § 2119 ods. 1 Občianskeho zákonníka sa nepoužije.
- Akékoľvek zľavy z ceny tovaru poskytnuté Predávajúcim Kupujúcemu nie je možné navzájom kombinovať.
- Ak je to v obchodnom styku obvyklé alebo ak to ustanovujú všeobecne záväzné právne predpisy, vystaví Predávajúci Kupujúcemu daňový doklad - faktúru - na platby uskutočnené na základe Kúpnej zmluvy. Predávajúci je platiteľom dane z pridanej hodnoty. Predávajúci vystaví daňový doklad - faktúru Kupujúcemu po zaplatení ceny tovaru a zašle ho v elektronickej forme na elektronickú adresu Kupujúceho.
6. Preprava a dodanie tovaru
- Preprava tovaru z uzatvorenej kúpnej zmluvy, pokiaľ nedôjde k prevzatiu tovaru priamo v prevádzke Predávajúceho, sa uskutočňuje spôsobom, ktorý si Kupujúci zvolí v procese objednávky.
- V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe osobitnej požiadavky Kupujúceho, znáša riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy Kupujúci.
- Ak je Predávajúci podľa Kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené Kupujúcim v objednávke, je Kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní.
- Ak nie je dohodnutý čas plnenia, predávajúci odovzdá tovar kupujúcemu bez zbytočného odkladu po uzavretí kúpnej zmluvy, najneskôr však do 30 dní. Ak kupujúci v tejto lehote výrobok neprevezme, má predávajúci nárok na poplatok za uskladnenie v obvyklej výške.
- Ak má predávajúci zaslať tovar kupujúcemu, tovar je odovzdaný kupujúcemu v okamihu, keď ho dopravca odovzdá kupujúcemu alebo osobe určenej kupujúcim. Ak však dopravcu určil kupujúci bez toho, aby mu ho ponúkol predávajúci, tovar sa odovzdá kupujúcemu v čase, keď ho predávajúci odovzdá tomuto dopravcovi. Práva kupujúceho voči dopravcovi tým nie sú dotknuté.
- Ak je z dôvodov na strane kupujúceho potrebné dodať tovar opakovane alebo iným spôsobom, ako bolo dohodnuté, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným dodaním tovaru alebo náklady spojené s iným spôsobom dodania.
- V prípade voľby osobného odberu objednaného tovaru je kupujúci vždy povinný počkať na doručenie potvrdzujúceho e-mailu obsahujúceho výzvu na prevzatie tovaru. Pred zaslaním takejto výzvy nebude možné tovar prevziať. Tovar bude k dispozícii na odbernom mieste po dobu 7 pracovných dní odo dňa odoslania výzvy na odber.
- Pri prevzatí tovaru od dopravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalu tovaru a v prípade akýchkoľvek závad túto skutočnosť bezodkladne oznámiť dopravcovi. V prípade, že sa zistí porušenie obalu, kupujúci nesmie zásielku od dopravcu prevziať. Tým nie sú dotknuté práva kupujúceho zo zodpovednosti za vady tovaru a ďalšie práva kupujúceho vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.
- Ďalšie práva a povinnosti zmluvných strán pri preprave tovaru môžu upravovať osobitné dodacie podmienky príslušného dopravcu.
7. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
- Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, berie na vedomie, že podľa ustanovenia § 1837 Občianskeho zákonníka nie je možné odstúpiť okrem iného od kúpnej zmluvy na dodanie tovaru podliehajúceho rýchlej skaze alebo tovaru s krátkou dobou trvanlivosti, ako aj tovaru, ktorý bol po dodaní vzhľadom na svoju povahu nenávratne zmiešaný s iným tovarom, tovaru, ktorý bol vyrobený podľa požiadaviek kupujúceho alebo prispôsobený jeho osobným potrebám, alebo od kúpnej zmluvy na dodanie tovaru v uzavretom obale, ktorý nie je zo zdravotných alebo hygienických dôvodov vhodné vrátiť po jeho porušení spotrebiteľom.
- Ak nejde o prípad uvedený v článku 7.1 Obchodných podmienok alebo o iný prípad, keď nemožno od kúpnej zmluvy odstúpiť, má kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy v súlade s ustanovením § 1829 ods. 1 Občianskeho zákonníka do štrnástich (14) dní odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim alebo kupujúcim určenou treťou osobou inou ako dopravcom, ak je predmetom kúpnej zmluvy:
- niekoľko kusov tovaru, ktoré sa dodávajú samostatne, táto lehota začína plynúť odo dňa prevzatia posledného kusu tovaru a
- tovar pozostávajúci z viacerých kusov alebo častí, táto lehota začína plynúť odo dňa prevzatia posledného kusu alebo časti tovaru.
- Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa článku 7.2 obchodných podmienok akýmkoľvek jednoznačným vyhlásením adresovaným predávajúcemu (okrem iného doručeným na adresu sídla alebo miesta podnikania predávajúceho, na e-mailovú adresu predávajúceho uvedenú vo formulári alebo telefonicky na kontaktnú linku predávajúceho). Na dodržanie lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy postačuje zaslanie odstúpenia od kúpnej zmluvy pred uplynutím lehoty. Kupujúci môže na odstúpenie od kúpnej zmluvy použiť aj vzorový formulár poskytnutý predávajúcim, ktorý je prílohou obchodných podmienok. Odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci zasielať okrem iného na adresu prevádzkarne predávajúceho K Brůdku 94, 252 19 Chrášťany alebo na e-mailovú adresu predávajúceho carnilove@vafo.cz.
- V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa článku 7.2 Obchodných podmienok sa kúpna zmluva od počiatku zrušuje. Tovar musí kupujúci vrátiť predávajúcemu do štrnástich (14) dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy predávajúcemu. Ak Kupujúci odstúpi od Kúpnej zmluvy, znáša náklady na vrátenie tovaru Predávajúcemu Kupujúci, a to aj v prípade, ak tovar nie je možné vzhľadom na jeho povahu vrátiť bežnou poštovou cestou.
- V prípade odstúpenia od Kúpnej zmluvy podľa článku 7.2 Obchodných podmienok vráti Predávajúci finančné prostriedky prijaté od Kupujúceho do štrnástich (14) dní od odstúpenia Kupujúceho od Kúpnej zmluvy rovnakým spôsobom, akým ich Predávajúci od Kupujúceho prijal. Predávajúci je tiež oprávnený vrátiť plnenie poskytnuté Kupujúcim už pri vrátení tovaru Kupujúcim alebo iným spôsobom, ak s tým Kupujúci súhlasí a Kupujúcemu nevzniknú ďalšie náklady. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, ako mu tovar vráti, alebo skôr, ako mu spotrebiteľ preukáže, že tovar odoslal späť, podľa toho, čo nastane skôr.
- Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy aj vtedy, ak je predávajúci v omeškaní s dodaním tovaru na prepravu kupujúcemu a nesplní svoju povinnosť dodať tovar na prepravu ani v dodatočnej primeranej lehote určenej kupujúcim. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez dodatočnej lehoty v prípade, že predávajúci odmietne dodať tovar alebo kupujúci pri uzatváraní kúpnej zmluvy oznámi predávajúcemu, že je potrebné dodať tovar v určitej lehote. Po odstúpení kupujúceho od zmluvy podľa tohto článku predávajúci vráti kupujúcemu bez zbytočného odkladu všetky peňažné prostriedky, ktoré kupujúci zaplatil na základe kúpnej zmluvy.
- Predávajúci je oprávnený jednostranne započítať pohľadávku na úhradu škody na tovare proti pohľadávke Kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny. Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak s tovarom nakladal iným spôsobom, ako bolo potrebné na oboznámenie sa s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru, a zníženie hodnoty tovaru je spôsobené takýmto nakladaním. Ak Predávajúci zistí, že Tovar bol opotrebovaný alebo poškodený z dôvodov na strane Kupujúceho, je Predávajúci oprávnený vrátiť Kupujúcemu pri odstúpení od Zmluvy peňažné prostriedky podľa článku 7.5 Obchodných podmienok znížené o sumu zodpovedajúcu takémuto zníženiu hodnoty Tovaru.
- Ak je spolu s tovarom odovzdaný Kupujúcemu dar, darovacia zmluva medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa uzatvára s podmienkou, že ak Kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, darovacia zmluva vo vzťahu k takémuto daru zaniká a Kupujúci je povinný dar spolu s tovarom vrátiť Predávajúcemu.
- Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak bol tovar upravený podľa želania kupujúceho alebo pre jeho osobu, ak bol tovar v uzavretom obale, ktorý kupujúci z obalu vybral a z hygienických dôvodov ho nemožno vrátiť, ak ide o tovar podliehajúci skaze (potraviny) alebo ak bol tovar po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom.
8. Práva z chybného plnenia
- Práva a povinnosti zmluvných strán v súvislosti s právami z vadného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi (najmä ustanoveniami § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2158 až 2174b Občianskeho zákonníka a zákona č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov).
- Ak je kupujúci spotrebiteľom, môže vytknúť vadu, ktorá sa prejaví na tovare v priebehu dvoch (2) rokov od prevzatia tovaru, ak nie je dohodnuté inak; ak kupujúci vytkne predávajúcemu vadu oprávnene, lehota podľa predchádzajúcej vety neplynie po dobu, počas ktorej kupujúci nemôže tovar užívať. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že tovar pri prevzatí nemá vady. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu najmä za to, že v čase prevzatia:
- tovar zodpovedá dohodnutému popisu, druhu a množstvu, ako aj kvalite, funkčnosti, kompatibilite a iným dohodnutým vlastnostiam;
- tovar je vhodný na účel, na ktorý ho kupujúci požaduje a s ktorým predávajúci súhlasil, a
- tovar je dodaný s dohodnutým príslušenstvom a návodom na použitie.
- Ak predávajúci pred uzavretím zmluvy výslovne neupozorní kupujúceho, že niektorá vlastnosť tovaru sa líši a kupujúci s tým výslovne nesúhlasí, zodpovedá predávajúci kupujúcemu okrem dohodnutých vlastností v zmysle čl. 8.2:
- je vhodný na účel, na ktorý sa tovar tohto druhu bežne používa, a to aj s ohľadom na práva tretích osôb, právne predpisy, technické normy alebo pravidlá priemyselnej praxe, ak technické normy neexistujú;
- množstvom, kvalitou a inými vlastnosťami vrátane trvanlivosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti zodpovedá obvyklým vlastnostiam tovaru rovnakého druhu, ktoré môže kupujúci odôvodnene očakávať, a to aj vzhľadom na verejné vyhlásenia predávajúceho alebo inej osoby v zmluvnom reťazci predávajúceho, najmä na reklamu alebo označenie. Predávajúci nie je viazaný verejným vyhlásením uvedeným v predchádzajúcej vete, ak preukáže, že o ňom nevedel alebo že bolo v čase uzavretia kúpnej zmluvy upravené spôsobom prinajmenšom porovnateľným s tým, ako bolo urobené, alebo že nemohlo ovplyvniť rozhodnutie o kúpe;
- sa dodáva s takým príslušenstvom vrátane obalu a iných návodov na použitie, ktoré môže kupujúci odôvodnene očakávať, a
- zodpovedá svojou kvalitou alebo spracovaním vzorke alebo vzorke, ktorú predávajúci poskytol kupujúcemu pred uzavretím kúpnej zmluvy.
- Ak sa vada tovaru prejaví v priebehu jedného (1) roka od prevzatia, má sa za to, že tovar bol vadný už pri prevzatí, ak to povaha tovaru nevylučuje; táto lehota neplynie po dobu, počas ktorej kupujúci nemôže tovar užívať, ak vadu oprávnene reklamoval.
- Ak sú v kúpnej zmluve, v záručnom liste (podmienkach), v reklame alebo na obale tovaru uvedené rôzne dĺžky záručnej doby, platí najdlhšia z nich.
- Kupujúci nemá právo z vadného plnenia, ak vadu sám spôsobil.
- Za vadu sa nepovažuje opotrebenie spôsobené bežným používaním alebo v prípade použitej veci opotrebenie zodpovedajúce rozsahu jej predchádzajúceho používania.
- Ak má vec vady, môže kupujúci požadovať jej odstránenie. Podľa svojej voľby môže požadovať dodanie novej veci bez vady alebo opravu veci, ak zvolený spôsob odstránenia vady nie je nemožný alebo v porovnaní s iným spôsobom neúmerne nákladný; to sa posudzuje najmä s ohľadom na závažnosť vady, hodnotu, ktorú by vec mala bez vady, a na to, či je možné vadu odstrániť iným spôsobom bez väčších ťažkostí pre kupujúceho.
- Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak je to nemožné alebo neprimerane nákladné, najmä s prihliadnutím na význam vady a hodnotu, ktorú by vec mala bez vady.
- Predávajúci odstráni vadu v primeranej lehote po jej vytknutí tak, aby kupujúcemu nespôsobila značné ťažkosti, pričom prihliada na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec kupoval.
- Predávajúci je povinný prevziať vec na vlastné náklady na odstránenie vady.
- Ak kupujúci neprevezme vec v primeranej lehote po tom, čo ho predávajúci informoval o možnosti prevziať vec po oprave, má predávajúci nárok na poplatok za uskladnenie; ak sa strany nedohodli na jeho výške, považuje sa za dohodnutú obvyklá výška.
- Kupujúci môže požadovať primeranú zľavu alebo odstúpiť od zmluvy, ak:
- predávajúci odmietol vadu odstrániť alebo ju neodstránil v súlade s článkami 8.8 a 8.9;
- sa vada objavuje opakovane;
- vada je podstatným porušením zmluvy alebo
- z vyhlásenia predávajúceho alebo z okolností je zrejmé, že vada nebude odstránená v primeranej lehote alebo bez podstatných ťažkostí pre kupujúceho.
- Primeraná zľava sa určí ako rozdiel medzi hodnotou veci bez vady a vadnej veci, ktorú kupujúci dostal.
- Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ak je vada nepodstatná; má sa za to, že vada nie je nepodstatná.
- Ak kupujúci odstúpi od zmluvy, predávajúci vráti kupujúcemu kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po tom, čo kupujúci vec prevzal alebo čo mu kupujúci preukázal, že vec odoslal.
- Ustanovenia uvedené v tomto článku 8 vyššie sa nevzťahujú na tovar, ak:
- vada existovala už v čase prevzatia tovaru a pre takúto vadu bola dohodnutá zľava z kúpnej ceny;
- vada bola spôsobená kupujúcim a bola spôsobená neodbornou manipuláciou alebo zaobchádzaním s tovarom;
- vada bola spôsobená nadmerným zaťažením alebo používaním v iných podmienkach, ako sú vhodné pre tovar;
- vada bola spôsobená kupujúcim a vznikla v dôsledku nesprávneho používania, skladovania alebo nesprávnej údržby v rozpore s pokynmi predávajúceho a výrobcu alebo iným zásahom kupujúceho alebo mechanickým poškodením; alebo
- vada bola spôsobená vonkajšou udalosťou, ktorú predávajúci nemôže ovplyvniť.
9. Reklamačný proces
- Kupujúci je povinný reklamovať vadu bez zbytočného odkladu po tom, čo mal možnosť tovar prezrieť a mohol vadu pri vynaložení odbornej starostlivosti zistiť, a to buď označením vady, alebo oznámením jej prejavu. Kupujúci je najmä povinný pred podpisom dodacieho listu riadne skontrolovať tovar, či nemá kvantitatívne alebo kvalitatívne vady.
- Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, má právo uplatniť reklamáciu u predávajúceho v ktorejkoľvek jeho prevádzkarni, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na sortiment predávaného tovaru, prípadne aj v jeho sídle; ak je však na vykonanie opravy určená iná osoba, a to buď v prevádzkarni predávajúceho, alebo v mieste pre kupujúceho bližšom, kupujúci vytkne vykonanie opravy osobe určenej na jej vykonanie. Kupujúci je povinný preukázať, že je oprávnený uplatniť reklamáciu, najmä preukázať dátum kúpy, a to buď predložením dokladu o kúpe, záručného listu alebo iným hodnoverným spôsobom.
- Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu písomné potvrdenie, v ktorom uvedie, kedy spotrebiteľ reklamáciu uplatnil, čo je obsahom reklamácie, aký spôsob vybavenia reklamácie spotrebiteľ požaduje a kontaktné údaje spotrebiteľa za účelom poskytnutia informácie o vybavení reklamácie.
- Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená a spotrebiteľ o tom musí byť informovaný do tridsiatich (30) dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ak sa predávajúci a kupujúci nedohodnú na dlhšej lehote. Ak predávajúci nevyrieši reklamáciu v uvedenej lehote a neinformuje kupujúceho o spôsobe jej vybavenia, má kupujúci v postavení spotrebiteľa právo odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny.
- Predávajúci je povinný vydať spotrebiteľovi potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
- Kupujúci môže uplatniť svoje práva zo zodpovednosti za vady tovaru najmä osobne na adrese Chrášťany č. 94, PSČ 25219, telefonicky na čísle +420 722 970 808 alebo e-mailom na adrese carnilove@vafo.cz.
10. Ďalšie práva a povinnosti zmluvných strán
- Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny tovaru.
- Reklamácie spotrebiteľov vybavuje predávajúci prostredníctvom elektronickej adresy carnilove@vafo.cz. Predávajúci zašle informáciu o vybavení reklamácie Kupujúceho na elektronickú adresu Kupujúceho.
- Na mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je príslušná Česká obchodná inšpekcia, so sídlom Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČO: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Na riešenie sporov medzi predávajúcim a kupujúcim z kúpnej zmluvy uzatvorenej elektronickými prostriedkami možno využiť platformu pre riešenie sporov online, ktorá sa nachádza na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr.
- Európske spotrebiteľské centrum Česká republika so sídlom Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktným miestom podľa nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov online, ktorým sa mení nariadenie (ES) č. 2006/2004 a smernica 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov online).
- Predávajúci je oprávnený predávať tovar na základe živnostenského oprávnenia. Kontrolu obchodu vykonáva v rozsahu svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Dozor nad ochranou osobných údajov vykonáva Úrad na ochranu osobných údajov. Česká obchodná inšpekcia vykonáva okrem iného dozor nad dodržiavaním zákona č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.
- Kupujúci týmto na seba preberá nebezpečenstvo zmeny okolností v zmysle § 1765 ods. 2 Občianskeho zákonníka.
11. Ochrana osobných údajov
- Predávajúci spracúva osobné údaje Kupujúceho v súlade so Všeobecným nariadením o ochrane osobných údajov (EÚ) 2016/679, zákonom č. 110/2019 Z. z. o spracúvaní osobných údajov a ďalšími súvisiacimi alebo vykonávacími predpismi v oblasti ochrany osobných údajov na účely plnenia Kúpnej zmluvy. Takýmito údajmi sú najmä údaje poskytnuté kupujúcim pri uzatváraní kúpnej zmluvy alebo poskytnuté v rámci vzájomnej komunikácie s predávajúcim.
- Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov vrátane problematiky ukladania tzv. cookies na počítači kupujúceho sú uvedené v samostatnom dokumente Informácie o spracúvaní osobných údajov, ktorý je súčasťou každej kúpnej zmluvy.
12. Dodanie tovaru
- Kupujúcemu možno doručovať na elektronickú adresu kupujúceho.
13. Osobitné ustanovenia pre prípady, keď Kupujúci nie je spotrebiteľom
- Pre vzťahy medzi Predávajúcim a Kupujúcim, ktorý nie je spotrebiteľom, sa ustanovenia článkov 7.1 až 7.6, 8, 9, 10.2 až 10.5, 14.2 až 14.4 Obchodných podmienok nepoužijú.
- Ak Kupujúci nie je spotrebiteľom a Predávajúci dodá tovar dopravcovi na prepravu Kupujúcemu v súlade s Kúpnou zmluvou, nebezpečenstvo škody prechádza na Kupujúceho okamihom dodania tovaru prvému dopravcovi na prepravu do miesta určenia. Odovzdaním tovaru kupujúcemu sa v tomto prípade rozumie odovzdanie tovaru prvému dopravcovi na prepravu ku kupujúcemu.
- Na vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý je podnikateľom, sa nevzťahujú ustanovenia § 1799 a 1800 Občianskeho zákonníka.
- Na vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý je podnikateľom, sa nevzťahujú ustanovenia o obvyklých obchodných zvyklostiach v zmysle § 558 ods. 2 Občianskeho zákonníka.
- Aj v prípadoch, keď kupujúci nie je spotrebiteľom, je predávajúci oprávnený kedykoľvek odstúpiť od kúpnej zmluvy, a to až do doby prevzatia tovaru kupujúcim. V takom prípade predávajúci vráti kupujúcemu kúpnu cenu bez zbytočného odkladu, a to bezhotovostne na účet určený kupujúcim.
- Ak kupujúci nie je spotrebiteľom, môže požiadať o zaplatenie zálohy na kúpnu cenu tovaru.
14. Záverečné ustanovenia
- Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, zmluvné strany sa dohodli, že vzťah sa riadi českým právom s vylúčením aplikácie Viedenského dohovoru o zmluvách o medzinárodnej kúpe tovaru. Voľbou práva podľa predchádzajúcej vety nie je kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, zbavený ochrany poskytovanej ustanoveniami právneho poriadku, od ktorých sa nemožno zmluvne odchýliť a ktoré by sa inak použili v prípade absencie voľby práva podľa ustanovení článku 6 ods. 1 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 zo 17. júna 2008 o rozhodnom práve pre zmluvné záväzky (Rím I).
- Ak niektoré ustanovenie zmluvných podmienok je alebo sa stane neplatným alebo neúčinným, neplatné ustanovenie sa nahradí ustanovením, ktorého význam je čo najbližší neplatnému ustanoveniu. Neplatnosť alebo neúčinnosť jedného ustanovenia nemá vplyv na platnosť ostatných ustanovení.
- Kúpnu zmluvu vrátane obchodných podmienok archivuje predávajúci v elektronickej podobe a nie je k nej prístup.
- Vzor formulára na odstúpenie od kúpnej zmluvy je prílohou obchodných podmienok.
- Kontaktné údaje predávajúceho: e-mailová adresa: carnilove@vafo.cz, telefón: +420 722 970 808, adresa prevádzkarne: Chrášťany, č. 94, PSČ 25219.
- Tieto obchodné podmienky sú platné a účinné od 27. júna 2023.
Stiahnite si vzorový formulár >>